MARKETING CONCEPT IN THE FUNCTION OF TOURISM BUSINESS IMPROVEMENT
Keywords:
marketing concept, tourism, tourism businessAbstract
At the beginning of the second half of twentieth century appeared one new philosophu of contribution known as marketing concept. Marketing appeared for solving problems of production, in conditions, when offer was bigger than demands, and its aim was implementation of manufactured goods and realization of profit for company. Using of marketing concept in service industry, and in tourism to, is under condition of basic characteristics of subjects of interchange at services marketing. Marketing concept in area of tourism means goods knowledge of market, adaptation planning supply and demand and successful achievement of business goals.
Downloads
References
Бошковић, Н., 2003. Методе истраживања туристичког тржишта у условима нових економских односа. Туризам, 7/2003, стр. 74-76.
Закон о туризму 2009. (Службени гласник РС, бр. 36/09), Београд, Службени гласник Републике Србије.
Zeithaml, V.A. and Bitner, M.J., 1996. Services Marketing. New York: McGraw-Hill Companies, Inc.
Јованов, З. и Попеску, Ј., 2010. Улога инструмената маркетинг микса у позиционирању туристичке дестинације. Сингидунум ревија, Vol. 7 / No. 1, стр. 93-105.
Љубојевић, Ч., 2002. Маркетинг услуга. Нови Сад: Стилос.
Милисављевић, М., 1997. Маркетинг. Београд: Савремена администрација.
Попеску, Ј., 2002. Маркетинг у туризму. Београд: Чигоја штампа и Центар за одговорни и одрживи развој туризма.
Сенић, Р., 2000. Маркетинг менаџмент. Крагујевац: Призма.
Стефановић, В. и Глигоријевић, Ж., 2010. Економика туризма. Ниш: Свен.
Унковић, С., 1980. Маркетинг организатора путовања. Београд: Савремена администрација.