MARKETING CONCEPT IN THE FUNCTION OF TOURISM BUSINESS IMPROVEMENT

Authors

  • Predrag Ubavić AD Planinka, Kuršumlija

Keywords:

marketing concept, tourism, tourism business

Abstract

At the beginning of the second half of twentieth century appeared one new philosophu of contribution known as marketing concept. Marketing appeared for solving problems of production, in conditions, when offer was bigger than demands, and its aim was implementation of manufactured goods and realization of profit for company. Using of marketing concept in service industry, and in tourism to, is under condition of basic characteristics of subjects of interchange at services marketing. Marketing concept in area of tourism means goods knowledge of market, adaptation planning supply and demand and successful achievement of business goals.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Бошковић, Н., 2003. Методе истраживања туристичког тржишта у условима нових економских односа. Туризам, 7/2003, стр. 74-76.

Закон о туризму 2009. (Службени гласник РС, бр. 36/09), Београд, Службени гласник Републике Србије.

Zeithaml, V.A. and Bitner, M.J., 1996. Services Marketing. New York: McGraw-Hill Companies, Inc.

Јованов, З. и Попеску, Ј., 2010. Улога инструмената маркетинг микса у позиционирању туристичке дестинације. Сингидунум ревија, Vol. 7 / No. 1, стр. 93-105.

Љубојевић, Ч., 2002. Маркетинг услуга. Нови Сад: Стилос.

Милисављевић, М., 1997. Маркетинг. Београд: Савремена администрација.

Попеску, Ј., 2002. Маркетинг у туризму. Београд: Чигоја штампа и Центар за одговорни и одрживи развој туризма.

Сенић, Р., 2000. Маркетинг менаџмент. Крагујевац: Призма.

Стефановић, В. и Глигоријевић, Ж., 2010. Економика туризма. Ниш: Свен.

Унковић, С., 1980. Маркетинг организатора путовања. Београд: Савремена администрација.

Downloads

Published

2014-12-31

How to Cite

Ubavić, P. (2014). MARKETING CONCEPT IN THE FUNCTION OF TOURISM BUSINESS IMPROVEMENT. BizInfo (Blace) Journal of Economics, Management and Informatics, 5(2), 45–55. Retrieved from http://bizinfo.edu.rs/index.php/bizinfo/article/view/32