TOURIST GUIDE – KEY ROLE IN TRAVEL AGENCY WORK

Authors

  • Aleksandar Jokić Electric Power Industry of Serbia
  • Goran Perić Business School of Applied Studies in Blace, Serbia http://orcid.org/0000-0001-7954-7663
  • Andrija Babović Business School of Applied Studies in Blace, Serbia

Keywords:

Travel agency, tourist guide, tourist guideness, tourist, tourist satisfaction

Abstract

Travel Agency has been and remains the essence of tourism business. The working process in the travel agency allows you to perform tasks and economic and social functions. The quality of the execution of most tasks depends on the employees personnel - human labor. Without successfully given services there are no satisfied tourists, and tourists which are satisfied represent the initiator of an efficient operation and development of tourist agenciesTourist guide is the staff without we cannot imagine the performance of travel arrangement. This is why a special accent in this paper is dedicated to a tourist guide.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Перић, Г., Коцић, Б. 2009, Маркетинг приступ туристичком производу. Економски погледи, 1/2009, стр. 45-55.

Perić, G., Mušikić, S., Gašić, M. The role of tour guide in working process of the travel agency. Management and education, Vol. IX (2), pp. 24-29.

Попеску, Ј., редактор, 2008. Менаџмент туристичке дестинације. Београд: Факултет за туристички и хотелијерски менаџмент Универзитета Сингидунум.

Работић, Б., 2011. Туристичко вођење – теорија и пракса. Београд: Висока туристичка школа струковних студија.

Работић, Б., 2009. Туристичко вођење у савременом туризму. Докторска дисертација, Универзитет Сингидунум.

Спасић, В., 2004. Пословање туристичких агенција и организатора путовања, Београд.

Спасић, В., 2009. Менаџмент туристичких агенција и организатора путовања. Београд: Факултет за туристички и хотелијерски менаџмент Универзитета Сингидунум.

Choen, E., 1985. The The Tourist Guide: The Orgin, Structure and Dynamics of a Role. Annals of Tourism Research, Volume 12, Issue 1, рр. 5-29.

Ћурувија, И., 2007. Утицај туристичких водича на задовољство гостију. Зборник радова Трећег бијеналног међународног конгреса 23. – 24. новембар 2007, Београд: Висока хотелијерска школа струковних студија.

Штетић, С., Шолов, П., 2000. Пословање туристичких агенцијa. Београд.

Закон о туризму 2009. (Службени гласник РС 36/09), Београд, Службени гласник Републике Србије

World Federation of Tourist Guides Associations, доступно на: <http://wftga.org/tourist-guiding/what-tourist-guide>[Приступ 20.12.2013].

Национална асоцијација туристичких агенција YUTA, доступно на: <http://www.yuta.rs/sr/yuta/yuta.asp>[Приступ 20.12.2013].

Downloads

Published

2013-12-29

How to Cite

Jokić, A., Perić, G., & Babović, A. (2013). TOURIST GUIDE – KEY ROLE IN TRAVEL AGENCY WORK. BizInfo (Blace) Journal of Economics, Management and Informatics, 4(2), 87–98. Retrieved from http://bizinfo.edu.rs/index.php/bizinfo/article/view/54

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>