B2B E-COMMERCE IN TOURISM
Abstract
The work presents the development, implementation and importance of Dealer service, which offers companies involved in the tourist računarke over the Internet network, conduct their business, sell their vouchers to other companies, distributors, travel agencies in a very fast and easy way to reduce their costs. Dealer service is presented as a solution by which the company "M" from Kuršumlije approach to е-turism, e-commerce and B2B business. B2B become something without which you will not be able to if they want to stay on top.
Downloads
References
Buhalis, D., 2003. eTourism, Information Technology for Strategic Tourism Management, FT, Prentice Hall, London.
Steven Kaplan and Mohanbir Sawney, 2000."E-Hubs. The New B2B Marketplaces", Harvard Business Review.
Бакић, О., 2010. Маркетиг у туризму, 2010. Универзитет Сунгидунум.
Благојевић, С., (2010), Туризам–економска основа и организацијски систе,. Нови Сад.
Група аутора, 2009. PHP+MSQL-скрипта, Београд, Лабараторија за електронско пословање, ФОН.
Група аутора, 2010. Електронско пословање и електронска трговина –скрипта, Београд, Лабараторија за електронско пословање, ФОН.
Милосављевић, М., Мишковић, В., 2011. Електронска трговина, Београд.
Његош, А., 2010. Информациони системи у туризму, 2010. Универзитет Сингидунум.
Његош, А., 2010. Пословни информациони системи, 2007. Универзитет Сингидунум, Fakultet za poslovnu informatiku.
Павловић, Д., 2008. Ефекти примене савремене информационе технологије у пословању туристичких агенција, Београд.
Спасић, В., 2011. Пословање туристичких агенција и организатора путовања, Беогард.
Унковић, С., Зечевић Б., 2007. Економика туризма, Београд.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2013 BizInfo (Blace) Journal of Economics, Management and Informatics
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.